Waarom bomen planten.
Waarom bomen planten?
Bomen
planten vinden wij vanuit Yogastudio Laksmi belangrijk. Zorg voor de aarde is
geen bijzaak, maar leven in harmonie met alles wat leeft. Wanneer we een boom
planten, eren we Moeder Aarde en geven we iets terug aan de bron waaruit we
voortkomen: voedsel, adem, ritme, seizoenen, stilte.
Ontbossing
en uitputting brengen onbalans, en die onbalans voelen we terug in ons klimaat
en in ons eigen lichaam. Een boom is daarom ook een symbool van innerlijke
beoefening: geworteld blijven, groeien naar het licht, en tegelijk schaduw en
zuurstof schenken aan de wereld om ons heen. Als stichting vinden we het
belangrijk om dit bewustzijn door te geven aan de volgende generatie.
Bhavandeep 🙏
Reacties
Een reactie posten