Waarom bomen planten.

 

                                                                                                                      

                                                                                                                                                                 
                                                                                                                       



Waarom bomen planten?

Bomen planten vinden wij vanuit Yogastudio Laksmi belangrijk. Zorg voor de aarde is geen bijzaak, maar leven in harmonie met alles wat leeft. Wanneer we een boom planten, eren we Moeder Aarde en geven we iets terug aan de bron waaruit we voortkomen: voedsel, adem, ritme, seizoenen, stilte.

Ontbossing en uitputting brengen onbalans, en die onbalans voelen we terug in ons klimaat en in ons eigen lichaam. Een boom is daarom ook een symbool van innerlijke beoefening: geworteld blijven, groeien naar het licht, en tegelijk schaduw en zuurstof schenken aan de wereld om ons heen. Als stichting vinden we het belangrijk om dit bewustzijn door te geven aan de volgende generatie.

 

 Bhavandeep 🙏

Reacties